Urodził się w 1943 roku na Jamajce, jako
Hubert Winston McIntosh. W wieku 16 lat przeprowadził się z
rodzicami do Kingston, gdzie zaprzyjaźnił się z Robertem
Marleyem i Neville Livingstonem (Bunny Wailerem). W 1962 zalożyl
wraz z nimi grupę "The Wailers", która stała się
najwybitniejszą przedstawicielką reggae, a wchodzący w jej
skład muzycy do dziś stali się klasycznymi przedstawicielami
gatunku. Peter Tosh jest współautorem “Get Up Stand Up”
oraz autorem “400 Years”, “One Foundation”, czy
“Funeral”. Rok 1973 przyniósł zmiany w zespole, opuścił
go Bunny Wailer , wkrótce potem uczynił to niezadowolony z
rabowania zespołu przez Chrisa Blackwella Peter Tosh. Na
początku 1975 został dotkliwie pobity przez policję jamajską,
co skłoniło go do napisania piosenki “Mark Of The Beast”,
którą z lubością śpiewał na każdym ze swoich koncertów,
dedykując ją siłom "prawa i porządku". Następnym
singlem, do dziś wzbudzającym sprzeciw w sferach rządowych,
była piosenka "Legalize It" nawołująca do
Legalizacji ganji w kraju, którego około 70% dorosłej
populacji systematycznie pali marihuanę. Utwór znalazł się na
pierwszym solowym albumie Tosha zatytułowanym również
“Legalize It”, zawierającym także kilka piosenek Bunny
Wailera. Cały materiał nagrali wraz z muzykami z "The
Wailers", którzy razem z Bobem Marleyem, Toshem i Bunny
Wailerem wystąpili w 1975 roku na ostatnim wspó1nym koncercie.
Następnym udanym przedsięwzięciem było wydanie płyty
“Equal Rights”, swoistego credo Tosha, który od początku
swej drogi muzycznej zawsze występował w obronie praw
ciemiężonych i wyzyskiwanych, do których sam się zaliczał.
Płyta ta jest najgłębszym świadectwem moralnym, duchowym i
politycznym muzyka, którego życie było ciągłą walką z
systemem zniewalania i podporządkowywania jego współziomk6w. W
kwietniu 1978 roku odbył się w Kingston “One Love Peace
Concert”, mający za cel pogodzić zwalczające się
ugrupowania polityczne. Tosh zamiast śpiewać ze swoim zespołem
wygłosił ponad 30-minutowe przemówienie, skierowane do
zgromadzonej w loży honorowej elity życia politycznego Jamajki.
Nie musiał długo czekać na odpowiedź. Kilka tygodni później,
gdy echa jego wystąpienia przebrzmiały został aresztowany i
pobity do nieprzytomności przez policję. Tylko dzięki znajomej
pielęgniarce - jedynej, która udzieliła mu pomocy w szpitalu -
udało mu się przeżyć tamtą czerwcową noc 1978 roku.
Odszedłszy w tym samym roku od Virgin Records nagrał płytę
Bush Doctor wydaną przez Rolling Stones Records. Wydarzenie to
było efektem jego współpracy z Mickiem Jaggerem i Keithem
Richardsem, którzy namówili Tosha do wydania plyty na rynku
amerykańskim. w 1979 roku Longplaye “Mystic Man” i “Wanted
Dread Or Alive”, których jednoznaczne przesłanie miłości i
sprzeciwu wobec systemu ucisku rasowego i ekonomicznego, zdobyło
mu uznanie w Europie i Ameryce. Oddają one specyfikę
twórczości Tosha - tajemniczego samotnika, misjonarza nowej
kultury i starych prawd. Skoncentrowawszy się na działalności
koncertowej milczał niemal przez 4 lata, wydając następną
płytę dopiero w 1983 roku. Była nią wielka pieśń tęsknoty
za ojczystym kontynentem: “Mama Africa” tryskająca
różnorodnością stylistyczną, pełna bogatych aranżcji,
perfekcyjnie zagrana przez jego zespół. W 1987 nagrał płytę
“No Nuclear War”, której sukcesu nie doczekał. Nazajutrz po
jej wydaniu jego dom w Kingston stał się widownią trgedii.
Napad rabunkowy zakończył się śmiercią Tosha i jednego z
jego przyjaciół, którzy zmarli na skutek odniesionych ran
postrzałowych
Dyskografia: The Toughest, Legalize It, Equal Rights, Bush Doctor,
Mystic Man, Wanted Dread & Alive, Mama Africa, The Gold
Collection, Collection Gold